Yaşam Öneriler Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri

Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri

-

İlimizin kültürel, sanatsal, tarımsal ürünleri hiç dikkatinizi çekti mi? Çoğu şehirde, bölgede hatta komşu illerimizde bile mevcut olmayan kendine has o kadar ürünümüz var ki… Birilerinin bunlara sahip çıkması ve ilimizi tanıtması gerekiyor. Birçok ilde reyonlarda görebileceğiniz “Giresun Kadayıfı”. Giresun’a ait bir kadayıf çeşidi olduğunu Türkiye’de kimler biliyor acaba? Ya da bilen sayısı ne kadar? İşte bu sayıyı artırabilmek adına Giresun’a ait değerlerin tescillenerek sadece bize özgü olduğunu ispat etmemeiz gerekiyor.

Türk Patent Enstitüsünün Coğrafi İşaretler adı altında bir uygulaması var. Hasbelkader Türk Patent Enstitüsüne ait yayınları okurken Tescilli Coğrafi İşaretler Listesinde ilimize ait sadece Giresun Tombul Fındığının yer alması dikkatimi çekti ve bu konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Diyeceksiniz ki nedir bu Coğrafi İşaretler? Adından da anlaşılabileceği gibi bu belli bir coğrafyaya ait ürünler, meyveler, taşlar, madenler gibi birçok şeyi kapsamaktadır. Enstitünün tanımına göre ise; belirli bir bölgeden kaynaklanan ya da belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibariyle bu bölge ile özdeşleşmiş bir ürünü gösteren işaretlerdir. Bu da bir ürünü alırken ya da kullanırken o ürünün benzerlerinden farklı olduğunu göstermektedir.

Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri 2

Şimdi bu bilgileri de bildiğimize göre biraz düşünelim ilimiz acaba ne kadar tanıtılmaktadır ya da başka bir deyişle ilimize ne kadar sahip çıkılmaktadır. Bahsettiğim listeye bakıldığında bazı illere hatta ilçelere ait birçok ürünün olduğu görülmektedir. Peki bizler bunun için neler yapabiliriz? Sivil Toplum Kuruluşları, Dernekler vb. yapılanmalar neler yapabilir? Siyasiler, ünlüler, akademisyenler neler yapabilir? Giresun Belediyesi, Valiliği neler yapabilir? Aslında yapılacak olan o kadar çok şey var ki yalnızca bunları teşvik edecek kampanyalar ve tanıtımlarla destek olacak birileri gerekmekte…

Bunları okurken belki de aklınızdan bir şeyler geçmeye başlamıştır. İşte benim aklımdan geçenler;

Yiyecekler:

  • Pancar Çorbası
  • Pancar Diblesi
  • Fasulye Diblesi
  • Isırgan Çorbası
  • Giresun Kapalı Pidesi
  • Taflan Tuzlusu
  • Kiraz Tuzlusu
  • Turşu Kavurması
  • Çavuşlu Ekmeği
  • Kümbet Lavaşı
  • Fırın Darısı
  • Fırın Fasulyesi
  • Yağlaş
  • Mendek Çorbası
  • Etli Pancar Sarması
  • Güllaç
  • Pezik Mıhlaması
  • Mantar Kavurması
  • Giresun Kadayıfı

Tarımsal Ürünler

  • Espiye ve Eynesil Çayı ( Tirebolu 42 Üretiminde Kullanılmakta)
  • Giresun Tombul Fındığı (Listede yer alıyor)
  • Giresun Kirazı

El Sanatları

Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri 3
Engin Serdar Demir
1986 yılında Giresun'da doğdu. 1991-2010 yılları arasında sırasıyla Ankara, Malatya, Trabzon ve Samsun’da yaşadı. 2008 yılında On Dokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. Halen Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisansına devam ediyor. 2010 yılından bu yana Kastamonu Üniversitesi'nde görev yapıyor ve Taşköprü’de yaşıyor. Evli ve bir çocuk babası.

8 YORUMLAR

  1. ben de Giresun’da yetişen çiçeklere değinmek istiyorum.Üstelik Sakarca ve galdirk aynı zamanda tüketile de biliyor. Keza pancar çiçeği… Brokoliden,karnıbahardan nesi eksik ki… o da pancar bu da … Ben diyorum ki bu gibi çiçeklerden
    güzel bi derleme yapsak da bu bakanlar kurulu falan toplaşınca yuvarlak masaların ortasında koca bi çiçek havuzu oluyo ya oralara mı göndersek. Haberi yapılsa falan bu gün kü toplantı masasının çiçekleri Giresun’dan diye. Düşünelim mesela sakarca çiçeklerinden oluşturulmuş koca bi aranjmanı . Bence çok şık dudur. Mini mini beyaz ya…
    Yani etkili bi tanıtım olur diye düşünüyorum.

  2. Çok haklısınız hocam bence gayet güzel ürünler varmış giresunda ve giresun gibi bir il’i tanıttığınız için ayrıca çok teşekkürlerimi sunarım

Yorum yaparak bu yazıdaki tartışmaya katılın

En Çok Yazanlar

Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri 13
19 YAZILAR11 YORUMLAR
Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri 15
13 YAZILAR7 YORUMLAR
Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri 16
12 YAZILAR1 YORUMLAR

En Çok Okunanlar

Giresun’un tescillenmesi gereken değerleri 17

Giresun 2015 Tanıtım Filmi – Yeni Versiyon

21
Giresun Belediyesi tarafından hazırlanan Yaşatan ve Yaşayan Şehir: Giresun temalı tanıtım filmi gelen talepler doğrultusunda revize edilerek yeniden yayınlandı!

Bunlar da ilgini çekebilirSenin İçin
Sana özel öneriler

İnternet bağlantınızda bir sorun görünüyor. Ama yine de Giresun Blog'u ziyaret etmeye devam edebilirsiniz.