Bizden Röportajlar

Fatih Özdemir ile Giresun Blog röportajı

Bu sitedeki içerikler Gönüllü Giresun Blog yazarları tarafından hazırlanmaktadır. İçerikten dolayı giresunblog.com sorumlu tutulamaz. Siz de buraya tıklayarak Giresun Blog'da gönüllü yazar olabilirsiniz.

Ufak bir can sıkıntısından ortaya çıkan ve büyüyen Giresun Blog‘u çok sevdiniz :) Sevginizi daha da arttıracak ve ilginizi çekecek birçok yenilik yapmaya devam ediyoruz. Peki biz şehrimiz için bu kadar uğraşırken siz bizim neyle uğraştığımızı tam olarak biliyor musunuz? Ben cevap vereyim, çoğunuz hala ne yapmaya çalıştığımızı anlamadınız :) Bunu yaklaşık 100 kişinin katıldığı Giresun Blog Anketine gelen cevaplardan anlayabiliyorum. Bu yüzden kafanızdaki sorunlara cevap verecek bir röportajımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Geçtiğimiz aylarda Sahafzade Kitabevi‘nin sahibi Fatma Civelekoğlu Geçer ile birlikte Giresun Blog’un çıkış amacını ve hedeflerini anlatan hoş bir sohbet gerçekleştirdik. Fatma abla sağolsun bununla da kalmayıp bu röportaj tarzı sohbeti her ay çıkardığı edebiyat bülteni Sahafzade Bülten‘in ilk sayfasına da taşıdı.

Ben de yaptığımız bu keyifli röportajı orjinal haliyle sizlerle paylaşmak istiyorum. Eminim böylelikle aklınızdaki çoğu soru yanıt bulacak.

Röportajdaki kişiler: Fatma Civelekoğlu (Sahafzade Kitabevi’nin sahibi) – Fatih Özdemir (Giresun Blog Proje Yöneticisi)

Fatma Civelekoğlu: Fatih Özdemir Kimdir?

Fatih Özdemir: Küçüklüğümden beri reklam ve medya sektörüne olan özel ilgimden dolayı, kendime bunu meslek edinmiş bir gencim. 13 yaşında ufak kod denemeleriyle başladığım web serüvenindeki bugünkü konumuma (web alanında) herhangi bir eğitim almadan ulaşmayı ve bu süreçte kendimi yetiştirmeyi başardım. Kasım 1993’te İstanbul Eminönü’nde doğdum. İstanbul’da yaşıyorum, Giresunluyum. Giresun Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümünü öğrencisiyim; aynı zamanda İstanbul’daki bir reklam ajansının medya araştırmacılığı ve planlama işlerini uzaktan yürütüyorum. Yani ilgilendiğim tek sektör sadece web değil.

Giresun Blog fikri nasıl ve ne zaman aklınıza geldi?

Blog sistemiyle ilk kez İstanbul sevgimin verdiği yazarlık merakıyla tanışmıştım. İstanbul’da gezdiğim yerleri yazıyordum ve bundan çok keyif alıyordum. Zamanla birileri beni farketti ve blogum ilgi görmeye başladı. Blogumda ziyaretçilere ödüller dağıtmak için birçok ulusal markaya götürdüğüm proje teklifleri hiç geri çevrilmedi ve hepsini gerçekleştirdim. Hatta markalarla sponsorluk anlaşmaları yaparak şehirdışında da birçok seyahat gerçekleştirdim.

Bu başarılı deneyimimden ötürü, üniversite dönemimi de boş geçirmemek adına böyle bir kurgu hazırlayarak Karadeniz Bölgesi’nde bir ilki gerçekleştirmek istedim. Diğer yandan, şehirde bir aksiyon olmadığından yakınan kitlenin ihtiyacına da elimden geldiğince karşılık vermeye çalışıyorum.

Giresun Blog’u projesini anlatırken en fazla nerelerde zorlandınız?

Türkiye genelinde günlük internet ihtiyacını sadece sosyal medya üzerinde geçirerek karşılayan tüketici bir kitleye sahip olduğumuz için Blog kavramını duymayan çok insan var. İnsanlara Giresun Blog deyince esasında kafalarında pek bir şey netleşmiyor. Çoğu sıradan bir Facebook sayfası zannediyor, kimisi de üniversitenin öğrenci topluluğu olduğunu düşünüyor. Biz giresunblog.com üzerinde detaylı bir şekilde projenin neye hizmet etmeye çalıştığını anlatmaya çalıştık. Ama hiç kolay olmadı, olmuyor da…

İlginizi çekebilir:  Giresunlu yazarlar Giresun Blog'dan canlı yayınla bir araya geldi!

En çok zorlandığım nokta da mekanlarla planlamaya çalıştığımız etkinlikler oluyor. Mekanlara çok interaktif bir sosyal medya işbirliği projesi sunuyorum. Fakat karşılığında gelen ilk soru “sizin ya da bizim kârımız ne olacak?” oluyor. Bize yaklaşım bu şekilde olunca, eğer proje çok maliyet gerektiren bir iş ise karşı taraftan ufak bir sponsorluk talebinde bulunuyoruz. Aslında çoğunda da karşılıklı işbirliği yaparak, maddi bir çıkar kurgulamıyoruz. Buna rağmen bakış açılarını değiştiremiyorum. Ama yakında daha büyük işler olacak, şimdiden müjdesini verebilirim :)

Giresun Blog sitesinin oluşmasının amacı, vizyonu ve misyonu nedir?

Giresun sosyal etkinlikler açısından çok potansiyel sahibi bir şehir olmasına rağmen, şehirde elle tutulur herhangi bir etkinliğin yapılmaması beni çok üzüyor. Yapılsa bile bu bir yılda sadece birkaç kez olabiliyor. Birilerinin şehirdeki genç kitleyi ve internet kullanıcısını harekete geçirmesi gerekiyor. Bunu da Giresun Blog çatısı altında gerçekleştirmeyi hedefledim.

2 temel aşamamız var. İlk olarak Giresun ile alakalı yazılar yazarak internet ortamında organik ve içerikler oluşturmayı hedefliyoruz. Arama motorlarındaki Giresun ile ilgili sorgulamalarda insanlara kaliteli bir şeyler sunmak gerekiyor. Bunun yanında sosyal medya hesaplarımızı etkin olarak kullanarak geniş bir kitle elde etmeyi ve birnevi şehir portalına dönüşmeyi planlıyoruz. Yani şehirde yapılan her etkinlik ve organizasyona dahil olmayı ve onu internet ortamında temsil etmek de hedeflerimizin arasında. Belki de yakın gelecekte Giresun’da atılan her adımı ilk Giresun Blog’dan duyacağız.

İkinci hedef ise “Giresun Blog” çatısı altında şehirde sosyal ve kültürel faaliyetler gerçekleştirmek. Yani giresunblog.com aslında sadece bir kılıf ve daha fazla kişiye erişmemizde bir araç. Giresun’daki yerel markalarımızın halkla ilişkiler departmanlarındaki zayıf idarecilik anlayışları nedeniyle, ne yazık ki bu tür çalışmaların (standart bir billboard reklamına nazaran) kendilerine sağlayacağı faydalardan bihaberler. Bunu patronlara anlatmak işin en zor kısmı aslında. Belki de bunu başardığımızda Giresun olarak çok eğlenceli bir şehir haline geleceğiz. Zaten yeterli kitle oluştuğunda ben daha çok ulusal markaları şehrimize taşımaya çalışacağım.

İlginizi çekebilir:  Hayatım Giresun, Rehberim Giresun Blog!

Henüz birinci yılımız ve elbette bu hemen olacak bir iş değil. Genç ve dinamik bir ekibiz ve ekibe yeni kişileri de dahil etmeye çalışıyoruz. Ekibe katılan ilgili gençlerden giresunblog.com için içerik üretmelerini bekliyoruz. Geriye ise işin en zevkli kısmı olan; düzenlediğimiz sosyal ve kültürel etkinliklerde görev almak kalıyor.

Giresun için herkesin taşın altına elini koyması gerekiyor. Ben İstanbul’dan kalkıp buralara gelerek Giresun için böyle şeyler planlarken, halkın buna duyarsız kalması esasında canımı çok sıkıyor. Duyarsızlık bir yana, kısıtlı imkanlarla bastırarak şehirdeki bazı noktalara astığımız afişler sökülüyor. Birileri projeyi baltalamaya çalışıyor. Kimisi de projeyi siyasi bir yöne kaydırarak desteğini çekiyor. Bizim yaptığımız ise sadece Giresun’u daha geniş kitlelere duyurmak. Yerel yönetimler ve yerel basın için @giresunblog’u Twitter’da takibe almak; bazı eğlenceli çalışmalarımızı ve önemli gelişmelerimizi kitleleriyle paylaşmak ya da takdir etmek çok zor olmamalı diye düşünüyorum.

Blog’un bir yılda geldiği nokta nedir?

28 Mayıs’ta birinci yılımızı kutlayacağız. Ve yaklaşık bir yıldır irili ufaklı bir çok iş yaptık ve yapılan işlere destek verdik. Giresunblog.com’da 100’e yakın yazı yayınladık. Giresun Belediyesi’nin Kitap ve Oyuncak kumbarasının kullanımını teşfik etmek amacıyla Facebook ve Twitter üzerinden yaptığımız kampanya ile katılımcılara yaklaşık 1000 TL değerinde ödül dağıttık. Giresun’u turizm açısından tanıtıcı nitelikte olan bir viral reklam çektik. Özellikle bu reklamı çekerken hazırlattığımız “Çıkasun” tabelası önünde çektirdiğimiz fotoğraf internette çok yoğun bir şekilde yayıldı ve paylaşıldı. Bunların yanı sıra kültürel etkinlikler de yaptık. En önemlisi ise Sahafzade Kitabevi’nde Giresunlu yazarları buluşturarak bu etkinliği internet üzerinden canlı olarak yayınlamamızdı. Daha sonra serüven Sinan Yağmur, Dilek Çece ile devam etti ve etmeye de devam ediyor. Daha fazlası giresunblog.com üzerinden takip edilebilir.

Bu yıl daha çok takipçi kitlemizi genişletme planlamaları üzerinde çalıştık. Çünkü geniş bir kitleye ulaşmadan, büyük etkinlikler planlamayı düşünmüyorum. Fakat gelecek için etkinlik planlar şimdiden hazır.

Giresun gençlerinin Giresun Blog’a bakış açıları nasıldır?

Gençlerin ilgisi gayet iyi fakat daha fazlası gerekiyor. Üniversite gençliğinin bir çoğu projeyi biliyor ve bir şekilde duydu. Aslında herkes Giresun Blog’u en yakın arkadaşına anlatsa sorun çözülecek ve biz daha da etkin rol oynamaya başlayacağız :) Bizim için kitle değerlendirme kriteri şuan için giresunblog.com’un günlük ziyaretçi sayısı ve Facebook-Twitter takipçimiz. Veriler bir web sitesi için aslında çok iyi, fakat bizim hedeflerimizin için yeterli değil. Çünkü önemli olan sayılar değil, etkileşim.

İlginizi çekebilir:  Giresun Blog şimdi 1 yaşında!

Giresun Blog’da yazı yazanların belirli yaş sınırlaması var mı?

Biz hep gençler diyoruz ama aslında yaş olarak daha olgun yazarlarımız da var. İşleri gereği etkinliklerimize dahil olamasalar da, uzaktan destekleri yoğun bir şekilde sürüyor.

Giresun Blog hakkında en büyük hedefiniz nedir?

Giresun Blog’daki en büyük hedefim Giresunluyum diyen herkesin projeyi bir şekilde işitmesi. Bunun yanında şehirde yapılması planlanan her etkinlik ve organizasyon için bizi de fikir sahibi olarak görmeleri benim en büyük hedefim. Şuan için kurumsallaşma veya dernekleşme gibi bir fikrim yok. Çünkü her şeyimiz internet ortamında. Ama proje hedeflenen konuma ulaşırsa, gelecek bütün teklifler elbette değerlendirilebilir.

Giresun Blog ile neyi değiştirmeyi hedefliyorsunuz?

Giresun’da alışılagelen düzeni değiştirmeyi hedefliyorum. Şehre gelen her üniversite öğrencisi “Bu şehirde çok sıkılıyoruz” der ama bu şehir için bir tek çivi bile çakmaz. Az önce de bahsettiğim gibi hep tüketici bir şekilde yetiştiriliyoruz. Komik olan şu ki tüketmeyi bile beceremiyoruz. Görüyorsunuz, biz üretiyoruz; fakat bunu fark edip tüketen birileri bile yok bu şehirde. Biz, Doğu Karadeniz’de büyükşehirler arasında kalmasına rağmen onlara taş çıkartacak derecede çalışmalarla öne çıkan bir Giresun hedefliyoruz. En acısı da; Giresun Blog’un Giresun’da pek duyulmadığı zamanlarda komşu şehirlerden etkinlikler için gelen işbirliği ve ortaklık teklifleriydi… Sanırım projenin önemini anlatmak için daha fazla söze gerek yok :)

Ayrıca Giresun Blog diğer şehirlere de örnek oldu. Sakarya, Kastamonu, Kayseri başta olmak üzere birçok şehir, benzer formatta çalışmalar gerçekleştirmek için bizimle iletişime geçiyor. Çevre illerimizin de Giresun Blog’u örnek alarak bu tür bir altyapı çalışması içerisine girdiklerine dair duyumlar da aldık. Yani Giresun olarak yine bir ilke daha imza atmış olduk. Bizim altyapımız hazır, ihtiyacımız olan tek şey takip edilmek.

Röportajın dergideki orjinal haline ulaşmak için buraya tıklayın!

Yorum yaparak bu yazıdaki tartışmaya katılın